1. Kunduppgifter, Kreditprövning
    “När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person-/företagsuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.”
    Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas.
  2. Priser, avgifter och betalning
    Fraktkostnaden är 69kr.
    Fri frakt om man beställer över 2000kr.
    Betalningsvillkor 10 dagar netto för privatpersoner och 30 dagar netto för företagskunder.
  3. Leverans och transport
    Man kan beställa och hämta i butik på Blommenhovsvägen 26 i Nyköping.
    Företag har fri utkörning inom Nyköping och kan levereras samma dag om man beställer innan kl 9.
    Mindre paket levereras till närmsta utlämningsställe och större paket till port/grind/garageuppfart. Du blir aviserad på telefon.
  4. Leveranstider
    Varor skickas inom 2 arbetsdagar. Se Leveranstider* på postnordlogistics. se/leveranstider.
  5. Ångerrätt
    Som privatperson har du rätt att frånträda köpeavtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar från det att du mottog varan. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

  6. Returer och reklammation
    Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara:
    Sända eller lämna tillbaka den till oss.

    Återbetalningsskyldighet:
    Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

    Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

  7. Ej uthämtade paket
    Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-